– Oulu

Elina Jyrinki otti vastaan Vuoden yrittäjä -palkinnon yrittäjäyhdistyksen Marika Kumpulaiselta ja Jani Huotarilta. Taustalla myös avajaiset juontanut Muhoksen Mimmi Kati Seppänen. Elina Jyrinki otti vastaan Vuoden yrittäjä -palkinnon yrittäjäyhdistyksen Marika Kumpulaiselta ja Jani Huotarilta. Taustalla myös avajaiset juontanut Muhoksen Mimmi Kati Seppänen.

Kiitos Vuoden yrittäjä -nimityksestä

Tervareitti Oy palkittiin Muhoksen joulunavajaistorilla

Elina Jyrinki

– Kylläpä se helepon lykkäsi! oli ensimmäinen ajatukseni, kun saimme kuulla, että Tervareitti Oy tullaan nimeämään Muhoksen Vuoden yrittäjäksi vuosimallia 2018.

Helepon siksi, että paikallislehdellä on tapana tehdä vuoden yrittäjäksi valituista haastattelu lehteen. Nyt ei tarvinnut kauaksi juttukeikalle lähteä, riitti kun istui toimituksessa koneen äärelle kirjoittamaan tätä uutista.

Muhoksen Yrittäjien puheenjohtaja Marika Kumpulainen kertoi Muhoksella joulunavaustapahtumassa, että Vuoden yrittäjä -kunniamaininta myönnettiin ensimmäisen kerran Muhoksella vuonna 1980. Tervareitti on järjestyksessään 38. huomionosoituksen saava yritys.

– Tervareitti on pystynyt viime aikoina hienosti vastaamaan oman toimialansa muutosten tarpeisiin ja yritys on pystynyt monipuolistamaan palvelurepertuaariaan, mukautumalla samalla nykyaikaiseksi toimijaksi muiden isompien, samalla toimialalla toimivien yritysten rinnalla, Kumpulainen kertoi perusteeksi valinnalle.

– Niin edellisellä kuin keväällä valitulla uudellakin toimitusjohtajalla, on hyvä ja aktiivinen ote paikkakunnan palvelujen puolestapuhujana. Myynti toimii ja yritys on toiminut vuosikymmenet Oulujokivarren elämästä kertomisen kanavana, alueen elinkeinoelämää ja elinvoimaisuutta tukien, Kumpulainen jatkoi.

Sen lisäksi, että Tervareitti Oy täyttää kaikki Vuoden yrittäjän kriteerit, on Muhoksen yrittäjillä Kumpulaisen mukaan omat henkilökohtaiset syynsä puoltaa Vuoden yrittäjä -kunniamainintaa juuri Tervareitille.

– Muhoksen yrittäjäyhdistys on tehnyt tiivistä yhteistyötä Tervareitin kanssa kuluneen vuoden aikana ja yritys on antanut suuren työpanoksen yhdistyksen toimintaan toimimalla mm. yhdistyksen viestintä-ja markkinointi -työryhmässä aktiivijäsenenä. Olemme erittäin kiitollisia yhteistyöstä ja toivomme sydämestämme sen jatkuvan edelleen vuonna 2019.

Kiitos asiakkaillemme

Tervareitti Oy:n toimitusjohtajana kiitän tästä huomionosoituksesta edustamani yrityksen ja koko henkilökunnan puolesta. Tervareitti Oy työllistää kahdeksan henkilöä ja välillisesti Tervareitin tärkein tuote, paikallislehti, luo työtä myös muille. Tärkeimpiin sidosryhmiin kuuluvat kumppaneina painotalo ja jakeluyritykset.

– Puhuttaessa Tervareitistä ei tulla aina ajatelleeksi, että paikallislehtikin on yritys. Tarkemmin ottaen olemme osakeyhtiö, joka toimii osakeyhtiölain ja tavoitteiden mukaisesti.

Toisinaan meille purnataan, että lehti on liian kallis tai ilmoitushinnat ovat liian kalliit. Tähän voisin heittää vastakysymykseksi, myykö mikään muukaan yritystoimija tuotteitaan tai palveluitaan ilman edestä?

On selvää, ettei lehdelle ole tarvetta ilman tilaajia ja ilmoitusasiakkaita.

– Jokainen lukijamme ja asiakkaamme läpi jokilaakson on meille kullanarvoinen ja heitä ei voi liiaksi kiittää siitä luottamuksesta, kumppanuudesta ja yhteistyöstä, jota saamme heidän kanssaan tehdä.

Kohti uutta aikaa

Tervareitti-lehti täyttää ensi vuonna 60 vuotta. Juhlavuosi tulee näkymään niin lehdessä kuin yrityksen toiminnassa monella tavalla.

– Kuten palkitsemisperusteluissammekin todetaan, toimialamme muuttuu alati ja luo uudenlaisia odotuksia mediataloille. Siksi mekin olemme seilanneet kohti uusia vesiä.

Yksi uusi toimintamuoto ovat mainostoimistomaiset palvelut. Tervareitti Oy on tuottanut esimerkiksi Utajärven kunnalle kuluneen syksyn aikana GeoHouse Älykylä -onnellisen arjen asumiskonseptin mainos- ja brändikampanjoita sekä tiedottamistyötä.

– Haluamme tarjota asiakkaillemme palvelua, jota he oikeasti tarvitsevat. Kokonaisratkaisuja. Jos asiakas tarvitsee esimerkiksi apua somenäkyvyyden parantamiseen, me autamme häntä siinä.

– Pelkkä paikallislehteen tuleva ilmoitus ei enää riitä monellekaan yritykselle oman asiakaskuntansa tavoittamiseen. Siksi sen rinnalla pitää ymmärtää digitaalisen maailman mahdollisuudet niitä osaavasti ja aktiivisesti hyödyntäen.

Vaikka silti Tervareitti on paperilehtenä alueensa kiistaton ykkösmedia, jolla asiakkaat tavoittaa liki takuuvarmasti.

– Lukijapeittomme on koko jokilaakson alueella noin 80 prosenttia. Sen lisäksi tiedetään, että paikallislehdillä on valtava määrä piilolukijoita eli kaikki eivät tilaa lehteä, mutta lukevat sen silti: kirjastossa, kahvilassa, naapurissa, mummolassa. Jos paikallislehti on jossain pöydällä, se takuulla ainakin selataan läpi kannesta kanteen.

Tervareitti haluaa olla jatkossakin alueensa ykkösmediatoimija, joka tuottaa laadukasta journalistista sisältöä, tarjoaa parasta mahdollista näkyvyyttä alueensa yrityksiltä heidän asiakkailleen ja toimii kolmannen sektorin viestinviejänä laajalle ihmisjoukolle alueensa identiteettiä ja elinvoimaa tukien.

Iso kiitos saamastamme kunniamaininnasta – tästä on hyvä jatkaa kohti juhlavuotta!

 

takaisin ylös
Julkaistu kohteessa Etusivu, Uutiset